24 lutego 2015

Jedyna sól na Ziemi, która nie szkodzi naszemu ciśnieniu i obniża cholesterol !?

Kto wie co to za sól, ręka w górę :)



Sól krystaliczna, wydobywana w jednym miejscu na Ziemi, w Kopalni soli Khewra w Pakistanie... Oto różowa sól himalajska.

Nie wiem czemu nazywa się himalajską skoro kopalnia znajduje się 300 km od pasma Himalajów <szczegół> :)

Ma biało - różowy kolor, zależny od koloru skały, z której pochodzi. Im bardziej różowy tym więcej żelaza w danej soli (pozytywna cecha).

...

Mam zwyczaj, że zanim coś kupię (zwłaszcza jeśli chodzi  o produkt spożywczy) do muszę dokładnie przefiltrować o nim informacje. Nie było inaczej w przypadku soli. Wszyscy pisali, że jest najzdrowsza, najczystsza, ręcznie wydobywana, ma ponad 80 pierwiastków...

...ale moment... nigdzie nie było napisane co ​​to za pierwiastki/minerały. Napisałam kilka e-maili z prośbą o zapoznanie mnie ze składem soli. Dostałam 1 odpowiedź: "nie posiadamy pełnej listy od naszych importerów". Że co?! Nikt nie wie co ona ma w środku? 

Zadziwia mnie, że ludzie szaleją na punkcie czegoś, czego skład jest trudno dostępny. Nikt nie czyta etykiet, nie interesuje się tym co ma w kuchni?? Może jest tam jakiś "tajny" składnik, który uzależnia, tak jak w coca coli... i nie mam na myśli cukru.

UWAGA! Ciekawostka: pojęcie soli himalajskiej nie występuje w polskiej wersji Wikipedii, należy się posiłkować anglojęzycznymi stronami jeśli chcemy zapoznać się z bardziej wiarygodnymi informacjami o soli himalajskiej.

...

Już miałam rezygnować z kupna, ale ... udało się! Znalazłam listę ... uff ... (kliknij)



No i ta "krystaliczna czystość ":) Bierze się stąd, że sól ta powstawała i krystalizowała się kilkadziesiąt milionów lat temu, gdy powietrze było wolne od jakichkolwiek zanieczyszczeń... Prawie mnie to przekonało... Ale na liście są pierwiastki, które nie świadczą o "krystalicznej czystości". Jednak są  to baaaaardzo śladowe ilości więc nie sieje paniki. 

Mam też dobre informacje. Nie znalazłam wiarygodnych źródeł, które potwierdzają, że w tej soli jest jakakolwiek toksyczna ilość fluoru. 

...

Podsumowując:
Ponieważ dużo przeczytałam dobrego i  nie znalazłam wiarygodnych badań, które by udowadniały jakiekolwiek szkodliwe działanie tej soli, to zdecydowałam się na zakup :)



W smaku rzeczywiście "inaczej" słona, ​​w pozytywnym sensie. Zdecydowałam się na opcje "do mielenia".



Macie jakieś doświadczenie z tą solą?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz