9 marca 2015

Balsam tygrysi

Na balsam tygrysi trafiłam przypadkiem (lubię takie przypadki :)

Są jego 3 "odmiany":
  • czerwona - stosowana jest przy bólu i skurczu mięśni (mocniejsza)
  • biała - używana przy bólach głowy, katarze, dla zmniejszenia swędzenie po ukąszeniu owadów (słabsza)
  • płynna (nie spotkałam jeszcze w sklepie w Polsce)


Ale może od początku...

Aw Chu Kin, chiński zielarz na dworze cesarskim, opuścił Chiny i założył sklep w Rangunie w 1870r., gdzie sprzedawał swoją specjalną maść, która łagodziła różnego rodzaju bóle. Gdy Aw Chu Kin zmarł w 1909 roku, interes przejęli jego synowie Aw Boon Haw (delikatny tygrys) i Aw Boon Par (delikatny lampart). Aw Boon Haw był geniuszem marketingu i nadał produktowi nazwę Tiger Balm (od jego imienia, żaden tygrys nie ucierpiał:). Otworzyli w Singapurze fabrykę, w której wytwarzali maść sprzedawaną do dziś. 

Balsam tygrysi jest (podobno) jednym z najbardziej znanych preparatów na świecie uśmierzających ból.
Czerwony był zakupiony dla mojego Taty (który trenuje) pod kątem profilaktyki urazów.




Ja mam białego tygrysa, w sumie to zakupiłam go dla mojej drugiej połówki i jego chorych zatok.

biała maść tygrysia

Maść tygrysia jest wyrabiana na bazie wazeliny i parafiny, a główną rolę wśród wielu składników odgrywają:
  • kamfora (występujw olejku eterycznym drzewa kamforowego)
  • olejki (miętowy, lawendowy, goździkowy, eukaliptusowy)
  • mentol
  • kasja (wonność otrzymywana z cynamonowca wonnego)
  • olej palmowy (olej bazowy maści)


Jednym ze składników maści czerwonej jest woda amoniakalna, dzięki której maść ma kolor czerwony. Kamfora i goździk mają właściwości rozgrzewające (maść czerwona), a eukaliptus - ochładzające (maść biała). 

Należy ostrożnie stosować maść dla małych dzieci i kobiet w ciąży (jak zresztą każdy inny produkt).

Nie stosować maści tygrysiej na skórze zaczerwienionej, podrażnionej, skaleczonej, w środku nosa i na powiekach.

...

Dajcie znać jeśli mieliście do czynienia z tym remedium :)

3 komentarze:

  1. I pomógł biały tygrys na zatoki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet jak wina leży z krzywej przegrodzie nosowej to balsam zdecydowanie złagodzi objawy. A w czasie kataru nawet nie używam kropli. To inwestycja 18 zł - warto spróbować :)

      Usuń