6 czerwca 2015

Robimy napój gazowany

Będzie arbuzowo, miętowo, imbirowo...

Jedna uwaga. Ponieważ będziemy używać drożdży pamiętajmy, że drożdże + cukier = dwutlenek węgla, czyli nasze bąbelki. A bąbelki to większe ciśnienie, dlatego użyłam butelki plastikowej.

                                               NAPÓJ IMBIROWY                                                 

  • 1,5 l ciepłej wody
  • 1/3 łyżeczki drożdży instant
  • 1 cytryna
  • cukier *
Rozpuść drożdże i cukier w 150 ml wody. Do pozostałej wody dodajemy pokrojony na drobno imbir (ja pokroiłam ze skórką) i sok z cytryny. Połączyć wszystko razem. Płyn przelewamy po równo do 2 butelek plastikowych 1,5 litrowych. Zakręcamy i zostawiamy. 



*100 g cukru dla wersji wytrawnej - zostawiamy wtedy nasz napój na 2 tygodnie
*150 - 200 g cukru dla wersji słodkiej (ja użyłam 200 g, ale było dla mnie za słodkie, następnym razem dam mniej) i zostawiamy napój na tydzień.  

Po tym czasie odkręcamy, lepiej powoli :), i pijemy.

                                  NAPÓJ ARBUZOWO - MIĘTOWY                                    


  • 1 kg miąższu arbuza
  • 1/2 kubka świeżej mięty
  • 1/4 kubka soku z cytryny
  • 5-6 łyżek cukru rozpuszczonych w gorącej wodzie w kubku
  • 1/4 łyżeczki drożdży (piwowarskie dolnej fermentacji lub winne (szampańskie))
  • przefiltrowana woda do uzupełnienia butelki

Arbuza kroimy na mniejsze kawałki, dodajemy sok z cytryny, miętę i zalewamy wodą z cukrem. 

Odstawiamy na 10 min, aż arbuz puści sok. Wszystko blenderujemy i przecedzamy przez sito, żeby przypadkiem nie było pestek w naszym napoju. 

Przelewamy do butelki (moja butelka to max 2 l), dodajemy drożdże, uzupełniamy wodą, tak żeby zostało 6 cm wolnego miejsca.

Odstawiamy w ciepłe miejsce, kiedy butelka stwardnieje wstawiamy do lodówki, aby zwolnić fermentację.

Zajmuje to dwa dni. Robimy rano, po południu powinno już być twarde. I na drugi dzień pijemy. Powoli otwierajcie butelkę, tak w razie czego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz