20 lipca 2016

Nalewka jagodowa na dwa sposoby


Jak na eksperyment jagodowy to smak (wstępnie) wyszedł super.
_______________________________________________________________

                                NALEWKA JAGODOWA Z LAWENDĄ                              


  • 2 szklanki jagód
  • 320 ml wody
  • 200 g cukru
  • 280 ml alkoholu (ja zrobiłam 30%)
  • 2 łyżki suszonej lawendy

Wykonanie:
Jagody umyj i zagotuj w wodzie w cukrem.
Po kilku minutach dodaj lawendę.
Gotuj około 15 minut na małym ogniu.
Odstaw garnek na cały dzień lub na noc.
Przefiltruj wszystko przez sito i wyciśnij sok (np. przez gazę).
Do soku wlej alkohol.
Wymieszaj i wlej do butelki.
Odstaw na kilka miesięcy (u mnie nalewki stoją minimum rok).


                          NALEWKA JAGODOWA Z PRZYPRAWAMI                          

  • 3 szklanki jagód (prawie 4 szklanki :)
  • 1-3 szczypt cynamonu
  • kilka goździków
  • 1 łyżka suszonego kłącza tataraku
  • 1-2 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej (mi się sypło 100g :)
  • 800 ml alkoholu (ja użyłam 30%)
  • 370 g cukru
  • szklanka wody

Jagody z przyprawami gotuj na małym ogniu 15 minut.
W osobnym garnku zrób syrop cukrowy (woda + cukier).
Połącz syrop cukrowy z sokiem jagodowym (ja wymieszałam też z jagodami).
Przelej całość do słoika.
Zalej alkoholem i odstaw na minimum 3 miesiące.
Po tym czasie przefiltruj zawartość słoja (filtrowanie słodkich nalewek długo trwa).
Zabutelkuj "napój" i odstaw (znowu) na kilka miesięcy.



***